torsdag 21 oktober 2010

Vaccin och annat

Idag har varit en ok dag. Morgonen var lite kaos eftersom Malva fick tag i mina glasögon och lyckades böja till bågarna. Och jag är ju väldigt beroende av mina glasögon, ser ju knappt någonting utan dem. Men mamma kom som tur var och hjälpte mig att leta efter mitt andra par, kunde ju inte ens göra det eftersom jag inte såg nått. Men det löste sig som tur var. Funderar seriöst på laseroperation på ögonen.

Malva har varit lite trött och grinig idag, tror hon sov lite för kort tid under sin sovstund. När vi skulle till bvc var det inte alls roligt. Det var inte kul att mäta och väga sig, hon var ledsen mest hela tiden, trött som hon var. Och så hann allting bli bra lagom tills det var dags för sprutorna och det var ju såklart inte alls kul. Men det gick över ganska fort. På väg hem slocknade hon i bilen och jag lät henne sova, även om hon annars inte brukar få sova så sent. Men tror att hon behövde det.

När hon väl vaknat gjorde jag pannkaka till oss, det var ju faktiskt torsdag och allt. Blev en något senare kväll än vanligt, eftersom hon sovit på eftermiddagen, men det gick ganska bra ändå. Lite trött och grinig var hon under kvällen, men kan ju varit vaccinet också. Men hon somnade i alla fall utan problem, strax innan nio.

En annan bra sak hände idag! Fick mail från en annan mamma som har en liten pojke som har ptos, han är 6 månader gammal. Ska bli intressant att höra hur det går för de och också att kunna utbyta erfarenheter och känslor med någon annan som är med om samma sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar