tisdag 19 oktober 2010

Barnet tar sovmorgon!

Undrar vads om hänt med dottern. Annars vaknar hon alltid runt 6, senast halv 7, men de sista två veckorna har hon sovit till mellan 8 och 8.45 nästan varenda dag. Pratade lite med en på öppna förskolan idag och vi kom fram till att det kanske har med mörkret att göra, att hon fortfarande upplever det som natt och därför sover längre.

Självklart klagar varken jag eller hennes far, det är superskönt att få vila ut på morgnarna och ett par dagar har jag till och med vaknat innan henne och känt mig utvilad, skönt, skönt.
Idag vaknade hon strax innan 8.30 sen myste vi lite i sängen hon och jag (hennes pappa hade redan gått till jobbet) och sen gick vi upp och gjorde oss i ordning. Det tar ju lite tid eftersom det är blöjbyte, välling och annat som ska göras på morgonen. Idag skulle jag dessutom duscha. Det gjorde att vi inte var uppe på öppna förskolan förrens strax innan sångsamlingen vid 10, men det var trevligt att vara där en stund. Blir nog en stund imorgon också, så försöka komma iväg lite tidigare i alla fall.
Ni ska se att hon säkert vaknar 5.30 imorgon bara för att jag skrev att hon skulle sova längre :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar