lördag 6 februari 2010

Lördagsförmiddag...

...och familjen sover. Malva vaknade tidigt idag så Micke gick upp med henne strax innan halv sju och jag sov vidare. Slumrade väl till och från, sen somnade Malva vid nio och då gick även Micke och la sig, de sover fortfarande. Själv gick jag upp då, kände att jag inte skulle kunna sova mer.

Ska pröva med att ge henne ersättning även nattetid när hon vaknar. Än så länge har jag ju ammat henne, men börjar fundera på om hon inte blir helt mätt och det är därför hon vaknar så tidigt. Så inatt blir det försök med ersättning så hoppas vi att hon i alla fall kan sova något längre än till sex på morgnarna. För hon behöver ju sova, märks på henne under dagarna att hon sovit för lite. Och då får hon ännu svårare att sova under dagarna och det hela blir en dum cirkel. Så hoppas på att det blir bättre med ersättning.

Idag har vi inga direkta planer. Vädret är så tråkigt än så länge, så blir nog ingen promenad. Kanske tar oss till affären för att shoppa lite. Och äntligen börjar ju Melodifestivalen ikväll! Måste ses! Ska bli toppen, jag gillar verkligen schlager. Annars blir det väl att plocka lite här hemma, funderar på att gå igenom Malvas garderob lite mer. Nu har vi ju börjat med strl. 62 och tänkte att det redan nu kan vara idé att gå igenom 68 och 74, vi har ju så gott om plats i hennes garderob så lika bra att titta igenom redan nu. Det börjar ju redan nu komma vår- och sommarkläder i affärerna, så kan ju vara värt att titta redan nu om man hittar något speciellt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar