fredag 19 februari 2010

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Gårdagen i skolan gick bra och nu är min uppsats klar! Skönt det att inte ha den liggande och skräpande. Tittade i morse och poängen var redan inrapporterade.

Angående rubriken så hade jag mest bara tänkt att slappa hemma idag, var lite halvtrött. Micke tog upp Malva en timme på morgonen då jag kände mig helt slut och kom in med henne innan han skulle till jobbet vid halv nio. Då fick jag henne att somna om och vi sov till halv tio ungefär, så superskönt då jag behövde de där timmarnas sömn.

Så vi gick upp strax innan tio, och tog det riktigt lugnt, Malva fick frukost och jag satt en stund vid datorn. Tänkte sen att jag i alla fall kunde se till att Malva kom ur pyjamasen och i några vanliga kläder. Så precis när jag fått av Malva pyjamasen och hämtat en blöja så ringer telefonen och brorsan frågar om jag ska göra honom, Vincent och mamma sällskap till IKEA. Och i så fall skulle jag vara klar på 10 min då de redan var på väg! Så det var bara att slänga på Malva kläder och sedan mig själv medan jag sprang runt och packade ner mat, flaskor, kläder, blöjor och allt annat som man måste ha med sig när man ska iväg med en bebis.
Men vi hann i alla fall och till IKEA blev det!

Vi köpte mest lite småsaker, bland annat en dyna till Malvas barnstol, haklappar, en spelande anka till Malva, en pajform osv. Fina saker och en hel del bra som vi behövde. Ser så mycket fram emot den dagen då vi ska börja inreda Malvas rum. Vi har tittat på en del möbler som vi vill ha, sen får man ju se hur det blir när den dagen kommer :)

2 kommentarer:

  1. hehe, testar din bror din stresstålighet =)
    själv så kämpar jag för fullt med att göra mig av med min tidsoptismism. Än så länge fungerar det faktiskt väldigt bra!

    Har ni hittat tapeter till Malvas rum än då?
    kram

    SvaraRadera
  2. Sandra: Ja, man kan ju inte tro så mycket annat haha :)
    Vi har inte hittat specifika tapeter än, men vet på ett ungefär vad vi vill ha för färger. Funderar på att blanda rosa och ljusgrönt :)

    SvaraRadera