tisdag 4 maj 2010

Jösses, vilken dag.

Idag har varit en lång dag. Lång, men händelserik.


Det började med att Malva sov till 6.40, tjohoo, sovmorgon! Lite knorrade hon runt 5-snåret, men somnade om och lät även mamma och pappa sussa sött, superskönt. Sen blev det uppgång för familjen och vi gjorde oss i ordning, Micke för att åka till jobbet och vi andra för att skjutsa honom.


Lämnade Micke på jobbet och hämtade där kvarvarande flyttkartonger som vi fått låna av snälla Sandra och Kristoffer -tack för det-.

Åkte sen till mamma och pappa där både Malva och jag intog frukost och sen busade Malva lite.
Sen packade vi oss iväg med sällskap av mamma.
Vi åkte till Willys där vi köpte lite småsaker, bland annat köpte jag 32 rullar hushållspapper, mer om de senare.

Vi åkte vidare till Länna, in på Jysk där vi tittade på trädgårdsmöbler som vi antagligen kommer köpa till nya huset :)

Sen vidare in på Skopunkten där jag letade efter skor till mig och Malva. Men hittade inga jag gillade och till Malva fanns inga som passade, det fanns helt enkelt inte så små skor.

Innan vi åkte hem var jag in en snabbis på Gina Tricot och mamma köpte med mackor till oss från Subways. Sen kom vi hem, och efter så kom Sofie och kusin Vincent på besök. Barnen busade och hade roligt tillsammans som vanligt.


När Sofie och Vincent gått var Malva helt slut, så det dröjde inte många minuter innan hon somnade. Och då satte mamma och jag igång att flyttpacka. Idag gick vi igenom vitrinskåpen i vardagsrummet och lite grann i köket, så det var många glas och annat som skulle slås in (och därför hade jag köpt så mycket hushållspapper).


Efter att ha packat 4 lådor så klädde vi på oss. Vi tog en tur till Babyland där jag handlade en gåstol till Malva och sen köpte vi med pizza hem. Vi smaskade pizza och sedan fick Malva mat. Jag monterade upp gåstol - jösses va jobbigt det var - och Malva sken som en sol när hon fick prova!

Sen var det dags för att borsta Malvas tänder - ge välling och sen tog det inte många sekunder innan hon somnade. Mamma och jag packade en låda till i köket och sen kom pappa och Micke. Pappa hade hämtat Micke som jobbade sent och runt 8 kom de hem. Mamma och Pappa tog med sig några lådor innan de åkte hem


Väldigt mycket har blivit gjort idag och det har varit roligt, men tröttsamt. Är helt slut i hela kroppen och längtar efter sängen, så nu blir det till att borsta tänderna och sedan sova :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar