tisdag 25 maj 2010

7 dagar kvar!

Vet ni vad jag/vi gör om sju dagar? Jo då får vi äntligen nycklarna till vårat radhus. Som vi längtar och ser fram emot detta. Ska bli helt underbart. Tänk att få kliva in i ett tomt hus och börja planera lite mer på allvar, fundera över hur vi ska måla, möblera osv. Så mycket lättare när det är tomt. Att föreställa sig hur det ska bli och att det ska bli vårat hem. Helt underbart. Och då börjar det allra roligaste, inköp! Lite mer möbler blir det, främst till Malvas rum och sen till hallen. Men lite småsaker blir det ju alltid, så det börjar bli dags att ta tag i den där listan till IKEA: 

Imorgon kommer mamma och Vincent hit. Jag ska se till att få det sista i köket packat, sen kör vi papperstallrikar sista veckorna. Ska bli ganska skönt faktiskt, att veta att allt är klart. Sen återstår mest lite kläder och annat. Ska börja imorgon med att slänga ner det som inte används i kassar. Ska även rensa ur en hel del ur min garderob, då en stor del av kläderna numera är för stora.
Behöver även åka och handla lite, kanske får packa med mig de när det görs.

1 kommentar:

  1. är så glada för er skull!
    ska bli superkul att kika på ert nya hus sen!! (inuti alltså..utsidan har jag redan sett)..

    kram!

    SvaraRadera