söndag 30 maj 2010

Morsdag 2010!

Idag har det varit Morsdag. Och vi har mestadels jobbat, så det blev inte så mycket firande för våran del. Men jag fick en rolig och bra överraskning av min man idag. Jag ska nämligen få gå på bio i veckan, en kväll där jag bara får vara och njuta av lite ledig tid. För oavsett hur mycket jag älskar och saknar min dotter när hon inte är med, så är det skönt med några timmar utan bebis ibland. Inte för många, men nån gång då och då.



Innan jag åkte till jobbet imorse så hann jag i alla fall förbi mamma och pappa. Malva skulle ju vara hos de idag när vi jobbade (tack snälla underbara för hjälpen). Passade på att stanna en liten stund extra i alla fall och umgås med min mamma dagen till ära. Eftersom mamma har allt hon kan behöva i prylväg så fick hon en välfylld delikatesskorg från mig, Micke och Malva där jag plockat ihop en massa gott. Ett litet tecken på våran uppskattning för allt hon (och pappa) gör för oss.

På tal om mammor, och föräldrar. Jag vet att jag är oerhört välsignad som har så underbara föräldrar, som alltid ställer upp på oss. Mina föräldrar har lärt mig så otroligt mycket om familjekänsla och vad det innebär att vara förälder. Det handlar inte om att skämma bort sitt barn med saker, även om det självklart är roligt att ge de små saker ibland. Det handlar om att skämma bort sitt/sina barn med tid och kärlek. Att alltid prioritera sina barn framför sig själv. Och det vill jag föra vidare till min dotter och hennes framtida syskon. För det är att vara förälder, det är kärlek. Att prioritera sina barn och barnbarn. Att vilja vara en aktiv del i deras liv. Tack mamma och pappa för att ni har visat mig vad det innebär att vara en familj. På riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar