söndag 16 maj 2010

Atjoo...


...verkar som att jag börjar bli förkyld. har mått ok under dagen men nu ikväll verkar det ha smällt till. Snuvig, orkeslös, nyser. Hoppas bara på att det inte blir något långvarigt och framför allt att Malva inte smittas. Ska strax ta och lägga mig, hoppas på att sova bort det mesta.

Långhelgen blev inte så lång för oss då Micke har jobbat varenda dag, och dessutom mer än vad han gör annars på helgerna då han haft konfirmation i dagarna två. Men Malva och jag fick mysig middag igår hos mamma och pappa och idag har vi varit och firat Sofie som fyllde år. Smaskigt fika fick vi där och Malva åt majskrokar, och det var väldigt gott.

Hon växer våran lilla tjej. Nu snackar hon mest oavbrutet och tar sig fram i en ruskig fart, så nu gäller det att vara med. Och går gör hon när man håller i henne.
Just nu längtar vi något enormt alla fyra tills vi får flytta. Ska bli underbart skönt att få lite större, Malva behöver ett eget rum nu och framför allt att få en tomt och möjlighet att lättare vara ute. En mycket glad överraskning som vi inte visste om när vi köpte är att vi kommer få större tomt! Eftersom den gamla innergården på baksidan av vårt hus ska krympas, till förmån för de som bor där så innebär det mer tomt för våran del. Super roligt!
I veckan måste vi verkligen komma igång att packa, så hoppas på att jag inte blir alltför dålig, utan orkar få lite grann gjort. Annars har jag inga speciella planer för veckan. Nelly ska egentligen vaccineras imorgon, men skjuter kanske upp det om jag inte är bra.
Onsdag kväll ska vi jobba, första planeringen inför sommaren, så hoppas på att det funkar som det ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar