söndag 22 januari 2012

Upp som en sol och ner som en....

....pannkaka? Säger man så?

Helgen har i alla fall varit som en jäkla berg-och-dal-bana, så alla sätt och vis. Mitt humör har varit ojämnt, jag har varit allt ifrån superglad, enormt arg till så ledsen man kan bli. Förvirrande och jobbigt, för alla runt omkring och kanske allra mest för mig själv, framför allt när det svänger så häftigt att jag inte hinner med.
Just nu känns det dock ganska ok, liten olustkänsla som dröjer sig kvar i magen, men hoppas på att kunna sova bort den. Den är en del av min vardag, har levt med den så länge nu, men ändå så går det inte alltid att tränga undan den. Kanske är det inte heller nyttigt att göra det alla gånger heller? Oftast så finns den ju där av en anledning. Viktigt att låta känslorna ta plats och istället hantera de. Något som jag och herr psykolog pratade mycket om sist. Låter kanske självklart för andra, som inte lever i en berg-och-dal-bana, men inte lika självklart för oss som gör det. Får dock ta det ett ministeg i taget. Först lära mig att det är ok att känslorna finns där överhuvudtaget. Sedan hur de skall hanteras.

Veckan som kommer fokuserar i huvudsak på skola. Det blir plugg, plugg och lite plugg till. Ska verkligen försöka fixa tentan på söndag, det är mitt mål och dit jag vill. Även om jag stundtals känner för att strunta i allting och gömma mig under en sten. Men imorgon blir det faktiskt en stunds avkoppling. Jag gav ju maken presentkort på FiskSpa i julklapp, så imorgon ska vi dit och pröva på detta, spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar