torsdag 19 januari 2012

Besök hos psykologen

Dags för ännu ett besök hos psykologen igår. Kände verkligen inte för att gå dit innan. Men är glad efteråt att jag tvingade mig dit. Känns alltid bra, om än något tungt efteråt. Mycket som kommer fram, mycket att tänka på. Nu när jag gått där några gånger så känns det som att det börjar ge resultat. Jag vet inte om det bara är en tillfällighet, att det är en ganska bra period just nu, eller om det faktiskt är så att det hjälper. Men det känns som att det hjälper, att han faktiskt är den första som tar det vidare.

Även om det såklart inte alltid är lätt. Även om det är mycket just nu, mycket som kommer förändras, som kräver mycket av mig och som ibland gör att tankarna snurrar, att det är svårt att sova och jag inte riktigt kan släppa oroskänslorna. Men ändå, en väg att kanske lära sig att kännas vid och acceptera tankarna.

Malva har varit hemma idag, hon har feber. I övrigt är hon hur pigg som helst, så jag tror att det har att göra med hennes två nya kindtänder som är på väg upp i överkäken. Men hon har som sagt varit pigg idag. Micke och jag delade på dan, så jag hann plugga några timmar på förmiddagen och Micke jobbar ju eftermiddag/kväll på torsdagar. Så slapp han VAB också. Imorgon är mormor snäll och hjälper till så jag hinner plugga inför tentan nästa vecka. Dock är biblioteket stängt. Idag hamnade jag i foajén, funkade väl sådär. Känner att jag skulle behöva ett bättre ställe att sitta på imorgon.

Over and out, for know.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar