onsdag 11 januari 2012

Allt kan köpas för pengar…. eller?

Igår när vi hämtade Malva på dagis så var hon så himla rolig, så både Micke och jag skrattade åt henne.

På Malvas avdelning går ett tvillingpar, två pojkar. De fick i höstas en lillasyster och Malva tycker det är rätt så spännande med den där bebisen. Igår när vi precis skulle gå så kom pojkarnas mamma med lillasyster på armen.

Malva: Mamma, där är Oskar & Lucas mamma. Och bebisen, deras lillasyster.
Jag: Ja, det var det ju.
Malva: Men mamma, vart är min bebis?
Jag: Men Malva, vi har ju ingen bebis.
Malva: Nej det har vi inte. Men vi kan köpa en!

Så himla rolig! Micke och jag skrattade så åt henne. Efter ett tag kom hon fram till att även om hon inte hade nån bebis hemma så hade hon ju kusin Walther, och det var ju bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar