onsdag 27 maj 2009

Effektiv dag....

Idag har jag varit så himla duktig, känner mig riktigt nöjd med mig själv.

Lyckades med att sova till strax efter 10, vilket jag behövde, har vaknat så himla tidig på sistone och somnat sent, så det var skönt att sova ut lite.

Sen satte jag igång här hemma. Och jösses vad jag fixade. Jag satte på en diskmaskin, diskade övrig disk, drog lakanen ur sängen och slängde in de + en del annan tvätt i maskinen, tog hand om tvätt från igår som torkad och lagade lunch till maken och mig. Så när han klev in genom dörren kl. 12:00 stod bordet dukat, stekt potatis, fläskkotlett, sallad och creme fraiche - sås. Riktigt mumsigt. Sen hann jag med en dusch och att slänga in lunchdisken i maskinen och tvätten i torktumlaren. Åkte sedan iväg för att titta efter en klänning, men den verkar vara slut överallt, så får titta vidare.

Känner mig nöjd med att jag faktiskt tog mig för så mycket i morse/förmiddags. Annars brukar det mest bli att jag bara segar runt och inget blir gjort. Ska även passa på att bädda sängarna och dammsuga nu innan båda mina killar kommer hem. Får ju hem vårt stora barn idag, så bli kul, var länge sen vi sågs nu. Inte kul när de pluggar på andra sidan landet... Men får passa på att umgås så mycket som möjligt nu när han är hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar