lördag 13 augusti 2011

Lördag den 13/8 2011

En bra dag, på det stora hela. Familjen i fokus, och så skönt att veta att vad som än händer har jag alltid världen bästa familj.
Imorgon ska jag försöka att pyssla lite mer i trädgården. Kan inte beskrivna nog hur viktigt det är för mig. Det totalt rensar huvudet. Och att sedan få se resultat, att se någonting växa, gro och blomma, det är så häftigt. Hur det från ett litet litet frö kan komma så underbara vackra blommor. Jag känner dock att jag saknat blommor som blommar något senare nu under året varpå jag idag införskaffade en Höstanemon som ska pryda sin plats. Numera finns blommor från tidig vår till sen höst i min perennrabatt.

hostanemon44102873853069_293c7f6fa6

Höstanemon. Jag gillar det lite vilda växtsättet, de ser lite ut som ängsblommor, fast mer exotiska. Själva blomman i sig påminner mig och nyponrosor. Hoppas att den kommer trivas

Vissa händelser under dagen fick mig att tänka på hur otroligt tacksam jag är över min familj. Att veta att jag alltid har tryggheten här, i mitt bo, med mina allra närmaste. Men också den förmånen att jag har min första familj, mina föräldrar och syskon, där familjen går före allting annat. Så är det bara. Det kallas kärlek. Kärlek är inte bara något man känner, det är något man gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar