tisdag 16 augusti 2011

Ibland blir det inte som man tänkt sig, men det kan bli bra ändå

Vi tänkte att vi skulle koppla av en stund framför en film, sista kvällen på semestern och allt. Men vi började ändå ganska tidigt, för att det hela inte skulle bli så sent, vi ville komma i tid eftersom det är upp och vara pigg som gäller imorgon. Dock tittade vi aldrig hur lång filmen var. 2.45 var den. Den var slut nu 23.45. Så direkt i säng blir det.

Bra dag idag. Inser dock att jag inte längre kan blunda för att det kryper allt närmare, att vardagen smyger sig på och att vi faktiskt ska börja leva riktig vardag, men dagishämtningar och tid ifrån varandra. Kan inte förstå vad dessa nästan två år har tagit vägen. Och samtidigt känns det så bra, att vi satsade på att ha Malva hemma så länge som möjligt. Men det kommer kännas i kroppen att hon inte längre finns i min vardag på samma sätt. Och det gör mig lite ledsen. Jag har inte skaffat barn för att vara ifrån henne. Men som tur är kommer hon i alla fall att ha skapliga tider på dagis, åtminstone till en början, och jag hoppas att vi kan fortsätta med det även efter att jag börjar jobba. Min fina lilla prinsessa som varje dag skänker oss så mycket glädje och skratt. Och kärlek. Tänk att du snart fyller två år. Dags att börja tänka på kalas. Du och jag ska baka bullar. Du var så otroligt duktig sist när du hjälpte mig. Älskade unge, det finns ingen annan som du. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar