söndag 28 augusti 2011

Inskolning för liten och stor..

…Malva är nu inskolad på dagis. Allting har gått så bra som det kan göra. I fredags var hon där hela dagen själv, jag lämnade strax innan nio och hämtade strax innan tre. Och hon hade gått hur bra som helst hela dagen, hon hade ätit bra, sovit bra och varit på strålande humör hela dan. Och när jag och mormor kom för att hämta henne ville hon inte gå hem. Känns jätte skönt att allt går så bra. Så nu ska hon gå sina tider på heltid.
Måndagar kommer hon att vara hemma med sin pappa (och ibland mamma också). Tisdag-Torsdag kommer hon gå 7.45–15 och på fredagar
7.45–14.30. Tror att det blir ganska lagom,skönt att dagarna inte blir alltför långa.

Själv börjar jag skolan igen imorgon. Känns som vanligt efter ett långt, härligt sommarlov. Lite skönt att komma igång men visst kommer man att sakna tiden man har haft hemma med familjen. Jag tror dock att det kommer bli lättare för mig att fokusera på skolan nu när jag vet att Malva är på dagis och har det bra. Och dessutom får jag en helt annan möjlighet att plugga när huset kommer att vara tomt.

Igår hade vi kräftskiva här hos oss med våra fina vänner! Mycket lyckat, vi satt ute och åt god mat, pratade och hade hur trevligt som helst. Detta kommer från och med nu att bli en stående tradition!

1 kommentar:

  1. Va roligt att hon trivs, men det kommer nog kännas konstigt i början när du är i skolan och du vet att Micke är på jobbet. Jag tyckte det var helskumt från början. Idag var första dagen jag lämnade båda på samma ställe igen!! Helt underbart och va skönt det var att komma till jobbet snabbt utan promenaden runt halva kommunen

    SvaraRadera