torsdag 26 maj 2011

Så oerhört stolt

Dagen har varit helt fantastisk. Eftersom jag behövde in till stan för att köpa en bok så passade Malva och jag på att ta en tur på stan efteråt. Efter besöket i bokaffären så gick vi ner till Jensens där vi skulle äta lunch.
Och jag blev så imponerad av min lilla tjej. Malva visade sig från sin allra bästa sida. Man ser ju liksom hur personal och andra som är där för att äta en god och lugn lunch tänker när det kommer in någon med ett barn i Malvas storlek. Man tror ju att här är en unge som kommer springa runt, låta, hälla ut mat på golvet, gråta och allt det där. Men inte Malva. Hon satt som en liten prinsessa i sin stol och åt av sin mat så himla duktigt. Jag behövde inte ens hjälpa henne och hon åt med god aptit. Så satt hon och småpratade, och tittade på folk runt omkring. Och det var nästan så man kände hur folk tittade på henne och verkligen förundrades över hur duktig hon var. Och när vi var klara sa hon till och med “tack för maten” till servitrisen. I den stunden så var mammahjärtat så oerhört stolt över min lilla tjej. Våran duktiga lilla flicka, som man inte behöver oroa sig över att ha med när man ska någonstans.
Efter lunchen gick vi en tur på stan, vi tittade i lite butiker och Malva satt så snällt i vagnen. Sen tog vi en mjukglass som vi delade på vid vattnet innan vi tog bussen (eller snarare bussarna) hem. Och hela tiden var hon så duktig. Inte ett ljud, trots att det med alla bussbyten och åkande tog ganska lång tid innan vi var hemma. Älskade underbara flicka, mammas stolthet, tack för att du är du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar