lördag 7 maj 2011

Lyckodag

Vissa dagar känns allt så himla bra. Från början till slut. Idag har varit en sån där dag när man nästan har fått nypa sig i armen för att övertyga sig om att allt verkligen var på riktigt. Inget särskilt har egentligen hänt, men allt tillsammans har gjort att hela dan bara har varit perfekt.

Det började i morse med att Micke lät mig sova tills strax efter 8. Under tiden tog han hand om Malva, gav henne frukost och allt sånt där.När jag vaknade sken solen in i sovrummet och det kändes på en gång att dagen skulle bli bra. Vi gjorde oss i ordning hela familjen och medans Malva och jag gick till mormor och morfar för att låna skottkärran fixade Micke upp det sista av den gamla roten på framsidan. Sen åkte Micke och Malva och träffade en vän och hans son medans jag spenderade fyra underbara timmar med att pyssla i trädgården, snacka om underbart. I lung och ro fick jag tid att pyssla, fixa med rabatter och äntligen kom min underbara ros på plats, som har övervintrat hos mamma och pappa. Nu ser vi fram emot många stor fantastiska blommor. Ända sedan jag såg den rosen har jag varit helt inställd på att en sån ska jag ha. Gissa om min lycka var gjord när jag hittade en i höstas på den lokala plantträdgården, och dessutom till 70% rabatt? Den är så fin, så fantastiska blommor. Dessutom hittade jag ett exemplar på stam, ännu bättre.

Sedan kom Micke hem och vi fixade det sista ute medans Malva sov. Lagom tills hon vaknade åkte vi och handlade. Skönt att fylla på förråden.
Väl hemma hade vi grillpremiär. Ingenting smakar så gott som grillat, det är underbart. Medans Micke sen la Malva fixade jag en liten överraskning som vi mumsade på under kvällen. En helt och hållet perfekt dag, i alla dess former. Solen, maten, sällskapet, trädgården och chokladen. Den kunde knappast varit bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar