lördag 24 juli 2010

Det ösregnar...

Jag älskar att ligga och lyssna på regnet när det slår. Det låter så härligt. Och luften blir så klar och frisk, vi som haft så klibbigt i några dagar, imorgon kommer man nog kunna andas igen. Jag får sån lust att gå ut och ställa mig i regnet och bara stå där. Eller hoppa i vattenpölarna. Men det får man väl inte efter att man har fyllt 12 år. Så därför får man låta bli. Men när Malva blir lite större, då ska vi hoppa i vattenpölar. Än så länge får jag nöja mig med att krypa upp i soffan och läsa en bok. Länge sen jag läste nu, är svårt att hitta tiden med en liten. Men nu har jag börjat på en bok igen. Den väcker tankar och funderingar, jag vet inte riktigt än om den är bra eller dålig, men är intresserad av fortsättningen.

Imorgon är det söndag. Dags att börja packa inför Gotland. Ser fram emot lägret, ska bli spännande. Har funkat bra att ha med liten på jobbet och är inte speciellt orolig inför lägret. Imorgon kommer också mamma och pappa hem. Har saknat de. Blir nog att ta en fika där imorgon, så Malva får träffa mormor och morfar lite innan vi åker. Andra planer för morgondagen är att försöka röja lite mer här hemma, och plocka i ordning i gästrummet/kontoret. Hoppas även på en liten promenad med familjen. Måste ta oss iväg för att handla, barnmat och blöjor inför resan om inte annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar