torsdag 22 april 2010

Veckan som varit...

Vi har tagit det lugnt och mestadels varit. Micke har vilat, vilat och vilat, men det är ju det han ska göra nu. Jag och Malva har varit ute på lite äventyr. Häromdan köpte vi en brevlåda till nya huset och hittade färger som vi nog ska ha i hennes rum. Jag har även beställt gardiner och känner att projektet jag ser framför mig börjar komma någonstans. Känns så himla roligt, och ser mest fram emot att fixa Malvas rum av alla rum i huset.


Idag var vi iväg till Sofie. Jag och mamma blev vårfina i håret och Malva tyckte det var spännande med alla speglar i salongen. Men hon tyckte att mormor såg lite konstig ut när håret stod åt alla håll och med folie i. Hon tittade mycket misstänksamt på henne.

Sen for vi vidare till BVC och sista föräldragruppen. Är så himla glad för min föräldragrupp, trivs så bra med allihop. Tror nog att vi kommer fortsätta träffas en hel del och det känns superkul.

Malva, som idag blir hela 7 månader, blev även vägd och mätt och mäter nu hela 65 cm och väger 7080gram. En stor liten tjej, men hon följer sina kurvor och det är huvudsaken.
Hon har blivit väldigt duktig på att sitta sista dagarna och sitter nu längre perioder helt utan stöd.



Imorgon åker vi till landet. Känns skönt och hoppas på att vi får lite vårväder. I veckan som följer ska vi kanske till Skansen med Sanna och barnen och Sandra, Kristoffer och Axel. Sen ska vi också till Huddinge Sjukhus ögonmottagning för att kontrollera Malvas PTOS. Mer om det går att läsa här.



Bilden är på mig och min lilla tjej. En fruktstund där en hel del av purén hamnade på pyjamasen. Men vad gör det när man är så här glad? Det finns ju tvättmaskin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar