söndag 18 april 2010

En liten uppdatering...

Massor har hänt. Mycket roligt men tyvärr också lite tråkigt. Börjar med det roliga:

* Jag har haft en mysig dag med Sanna, Sandra och Axel. Jag bjöd på lunch och sen tog vi en promenad i det underbara vårvädret. Alltid mysigt att träffa tjejerna mina och Axel bara växer och växer. Malva var mycket intresserad av vad det var som låg i instatsen på golvet nedanför hennes stol :)

* Jag har haft mamma- och bebisträff här hemma. En stor del av mammorna från föräldragruppen var här med sina små. Så roligt att se hur de alla sex låg och pratade, lekte och hade kul tillsammans. Man ser nu att de börjar få lite mer utbyte av varandra och det är roligt. Mammorna fick lunch och fika här hos oss och det verkade uppskattat.

* Vi har sålt våran lägenhet! Budgivningen gick långt över vad vi förväntat oss och till och med hoppats på, vilket känns kanon! Vi kommer kunna betala av ett lån, lägga in lite mer på topplånet än vad vi från början räknat med och ändå kunna spara en del så vi kan köpa lite nya möbler/färg och sånt. För det blir ju lite större och lite mer grejer kommer att behövas. Men det känns superskönt att allt har gått så himla bra.

Så till det tråkiga: Micke fick i torsdagskväll ett kraftigt epilepsianfall på jobbet. Han fick åka ambulans till SöS, och pappa hämtade mig medans mamma var kvar hos Malva. Igår fick han komma hem, även om han fortfarande är väldigt trött, men så blir det ju. Proverna visade på att han hade låg halt av sin medicin i blodet så nu blev det en doshöjning och sen hoppas jag på att det kommer dröja lite längre mellan anfallen då det är ganska jobbigt för oss alla.

Till veckan så hoppas jag på att kunna börja packa en del. Söta Sandra var och lånade oss en massa kartonger i veckan, så får väl svänga över till jobbet och hämta några så vi kan sätta igång med sånt man inte använder i alla fall. Sen är det sista föräldragruppen på BVC på torsdag, då är det tandsköterskeinformation, något vi väntat på ett tag då Malva fick sin första tand för 3 månader sen. Sen blir väl Micke hemma och sjukskriven, så blir väl mest att vila och ta det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar