måndag 28 januari 2013

Ny vecka...

Så var måndagen här och snart redan slut. Måndagar är lite kluvna för mig, på ett sätt kan jag tycka att det är skönt att komma igång med en ny vecka, framför allt nu när man helst ser att veckorna ska gå fort så man snart får träffa bebis. Dock är det inte alltid kul att släpa sig till jobbet på måndagar, då resten av min familj är hemma. Micke är ju ledig måndagar, och så även Malva så att dra sig iväg på måndagar kan ibland kännas tungt. Även om de så gott som alltid är vakna när jag går så är det ändå det där att de kan sitta kvar länge och äta frukost och bara mysa hela dagen, något som jag missar. Tiden med familjen känns så viktig, man börjar förstå nu när Malva snart är 3.5 år att tiden går alldeles för fort.

Idag har vi haft väldigt lugnt på jobbet. Av 17 barn hade vi bara 8 där, resten var hemma med feber eller hemma med syskon som var sjuka. På ett sätt ganska skönt, då min ena kollega har semester, och det blev en skön start på veckan. Vi får se hur det blir resten av veckan, jag ska ju dessutom vara ledig på fredag då det är dags för Malvas kontroll av sitt öga/ögon (mer om det går att läsa här: http://gyllan.blogspot.se/2011/02/just-way-you-are.html) och på onsdag ska jag på ett möte kopplat till jobbet.

Idag var jag fruktansvärt trött när jag kom hem. Vissa nätter sover jag otroligt dålig, kanske kroppens sätt att förbereda sig eller nått. I natt var en sådan natt, och även om det funkar rätt ok på jobbet så blir jag otroligt trött när jag kommer hem och slappnar av på ett annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar