onsdag 2 juni 2010

Projekt renovering pågår!

Igår fick vi som sagt nycklarna till huset och allt känns så underbart. Längtar så mycket efter tills allt ska vara på plats, både Micke och jag längtar ut från lägenheten nu. Det är så skönt och lugnt där borta.

Även om huset i det stora hela är i väldigt bra skick, så är det ju ändå så att man vill sätta sin egen prägel på saker och ting, och göra lite nytt och fräscht. Idag började vi. Jag släpade mig iväg till huset tidigt och efter frukost hos mamma och pappa var det dagt, vi började med att maskera, spackla, slipa och så småningom måla köket. Det allra mesta blev klart idag, måste köpa lite mer färg till imorgon.

Jag var på bio ikväll med mamma och Sofie, vilket var min morsdagspresent. Skönt att komma iväg och få göra lite annat ett tag också. Så jag har ju inte riktigt sett hur det blev där borta i köket.

Imorgon är det fullspäckat schema igen. Nelly ska trimmas, hos en ny trimmare, dår våran inte är i stan över sommaren, så hon ska lämnas där 9 imorgon bitti. Sen blir det IKEA för min del, kanske följer Micke och Malva med. Så det blir att shoppa lite och så småningom hämta Nelly och sedan tillbaks till huset för att börja antingen med hallen eller vardagsrummet. Lovely!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar