tisdag 12 februari 2013

Att jag inte tänkte på det tidigare...

Ibland får man idéer som i sig själva är så självklara att man funderar på hur man ens kunnat missa de innan. I drygt en månad har jag gått runt och funderat på hur jag ska lösa en rent praktiskt detalj. Inget jätte stort, men något som behövde lösas och sett lite knepigt ut. Så drar lösningen, förhoppningsvis, funnits framför näsan hela tiden. Jag hoppas att det här blir bra nu.

Här hemma börjar vi att pigga på oss, efter att allihop ha legat i nån sorts mega-influensa. 40 graders feber och sängliggande för oss vuxna, Malva klarade sig lite bättre i alla fall. Tur att det kom lite i omgångar så vi orkade igenom veckan. Idag var första dagen på drygt en vecka jag kunde jobba. Nu har jag 3.5 vecka kvar på jobbet innan jag går hem. Är helt slut när jag kommer hem och somnade så klart på soffan ett tag. Micke fick fixa middag till Malva som var hungrig tidigt då hon ätit dåligt på dagis, vilket i och för sig alla barnen hade gjort. Sen gjorde jag mat till oss när hon sov. Ibland lite skönt att kunna sitta bara två vuxna och äta också.

Här hemma går det framåt med renovering av vårt blivande sovrum. Tack vare min snälla pappa så är målningen nu halvklar, blir väl ett eller två varv till för att täcka över dem gamla tapeten. Sen blir det bara en fondtapet på en vägg och så nytt golv så får det vara klart så länge. Så småningom vill vi ha in en hel garderobsvägg där också, men inser att det blir för mycket att hinna med innan bebis kommer samt att det också är en kostnadsfråga. Vi tar en bit i taget. På tal om det, så är det nästan bestämt vilken tapet det kommer att bli för att komplettera de vita väggarna. Kanske dags att tapetsera till helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar