onsdag 9 september 2009

Oh, så länge sen...

Oj, jag e verkligen kass på att skriva blogg. Men jag har ambitioner om att det ska bli bättre. Och en av anledningarna nu är ju att vi i princip varit borta från stan i över två månader. Vi åkte den 16 juni och kom hem permanent den 22 augusti. Däremellan var vi som längst hemma fem dagar tror jag, och det var vi ett tillfälle. Annars har vi rest runt, med både semester och jobb. Sommaren såg ut ungefär så här:

*Vi åkte till Vadstena för att fira bröllopsdag, bodde på hotell, njöt av stan och en fantastiskt middag och frukostbuffé. Det var ett kanondygn då vi bara skämde bort oss själva.
* Vi åkte till Ullared och storhandlade, massa grejer framför allt till bebis.
*Vi var på landet, njöt av lugnet, sommaren och att bara vara. Vi åt god glass på fantastiska smultronstället, grillade, badade i havet, mös med familj, vänner och vovve och hjälpte mamma och pappa med att måla hus.
* Vi åkte till Gotland med 31 fantastiska konfirmander. 11 fantastiskt dagar på ön och ytterligare en vecka hemma. Vilken otroligt rolig tid vi hade.
Vi åkte på kryssning, got mat, smaskiga drinkar och vacker skärgård. Lite av en sista helg tillsammans innan vardag och bebis.
* Vi var några dagar på landet igen. Tog vara på det sista av sommaren, plockade blåbär och insåg att nästa gång vi åker dit är vi 4 i familjen!

Så nu är vi hemma igen. Maken har jobbat 3 veckor och vardagen börjar återvända. själv går jag hemma och småpysslar och tar det mestadels lungt, även om jag igår gick på skogspromenad i tre timmar :) Men jag har passat på att få en del annat gjort, vi har röjt källarförrådet och städat ur lite här hemma. Fått upp barnsängen och jag har sytt lakan till den och till vagnen. Jag har bakat bullar som kan vara bra att ha inför kommande besök.
På tal om bullar så är det inte långt kvar nu, till stora bullen i ugnen ska titta ut. 19 dagar till bf. Men jag känner mig lugn.

Och förresten, en ny mobil har jag skaffat också, så ska verkligen försöka få in lite bilder. Jag e så sjukt dålig på teknik och sånt där, men ska försöka lära mig i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar